Detta händer efter din beställning
När vi har tagit emot din beställning skickas ett medgivande eller kontrakt för signering. När du har signerat kontraktet lägger vi ett ärende till våra reparatörer så att de kan starta åtgärderna som krävs för installationen i din lägenhet.
Om det av någon anledning inte går att installera produkten hör vi av oss och makulserar det påskrivna medgivandet.
Kostnaden läggs på din hyra
När du har fått din tillvalsprodukt installerad i din bostad betalar du en fast månadskostnad under en bestämd betalningstid eller så höjs din grundhyra för den valda produkten. Detta varierar beroende på vilken produkt du valt och framgår i beställningslistan. I båda fallen tilhör produkten lägenheten.
Din bostad kan få fler Rätt hyra-poäng
I samband med beställningar av vissa produkter kan en förberedelsekostnad tillkomma i form av höjning av din grundhyra med max 1,5 Rätt hyra-poäng. Detta gäller vid val av produkter där el och vatten behöver dras fram och beror på vad som tidigare finns förberett i din lägenhet. 1 RH-poäng avser framdragning av vatten och el och 0,5 RH-poäng avser installation av jordfelsbrytare.1 Rätt Hyra-poäng = ca 50 kr.
Service och installation ingår
I priset för våra tillval ingår installation, produktens kostnad och service förutsatt att produkten inte är utsatt för onormalt slitage eller skadegörelse. Om du skulle få problem med din produkt gör du bara en felanmälan så hjälper vi dig.
Vill du beställa tillval?
Se vilka produkter du kan beställa och gör din beställning.
Beställ tillval
|