
Ett bättre Norrköping. Värt att jobba för!
Känslan av att komma hem börjar långt utanför din egen dörr. Därför vill vi inte bara erbjuda trivsamma lägenheter, utan också trygga och trevliga bostadsområden och stadsdelar. Det tycker vi på Hyresbostäder är värt att jobba för!
Under ett år som 2022, med dramatiska händelser både globalt och i Norrköping, har det känts mer än vanligt. Vi är glada att vi kunnat fortsätta skapa gemenskap, trygghet och framtidstro – och att vi haft ännu ett år där vi varje dag fått kvitton på att det vi gör verkligen gör skillnad. För människorna och för staden.
|
Ladda ner våra årsredovisningar
|
|
Renovering under året
Vi genomförde flera stora renoveringsprojekt under 2022.
- Kristinagatan 29–33, Centrum. Helrenovering med nya kök och badrum.
- Målgränd 1–13, Ektorp. Stambyten, badrum, kök, utvändigt arbete.
- Katrineholmsvägen 24–30, Åby. Renovering av kök, badrum, ventilation med mera.
- Bäckgatan 2A+B, Hageby. Stambyte.
För alla Norrköpingsbor
Vi kan erbjuda särskilda koncept för både äldre och unga.
Prima boende för kommunens äldre
För Norrköpingsbor över 65 år erbjuder vi utvalda boenden, med extra service, bekvämlighet och tillgänglighet, i olika delar av kommunen. I Prima Plusboende, där vi har 277 lägenheter i flera bostadsområden, får hyresgästerna extra trygghet och utrymmen för att själva skapa möten och gemensamma aktiviteter. I Prima Trygghetsboende, som finns i Idyllen i Kneippen med 43 lägenheter, erbjuds trygghet, service och möjligheter till aktiviteter, delvis drivna av vår personal som finns på plats vissa tider.
Unga hem hjälper unga till sin första bostad
Som ung kan det vara svårt att komma in på bostadsmarknaden. Därför öronmärker vi ett antal ettor och tvåor, där vi endast erbjuder hyresavtal till hyresgäster mellan 18 och 24 år. Köpoängen styr, men cirka 30 lägenheter varje år har en övre åldersgräns på 24 år.
Årets NKI-resultat
Vi vill arbeta nära våra kunder. Våra bovärdar och områdesansvariga fyller en viktig funktion med sin dagliga kontakt med hyresgästerna. Det är också därför vi lägger så stor vikt vid våra kundundersökningar.
Utifrån dem sammanställer vi individuella handlingsplaner för varje område. Årets kundundersökning gladde oss.
Vårt serviceindex, som visar hur kunderna ser på det bemötande de får av oss som hyresvärd, har ökat nästan varje år det senaste decenniet, och i år var inget undantag. Även vårt produktindex, som visar hur kunderna ser på lägenheten och utemiljön, har ökat stadigt de senaste åren.
Vill du läsa mer?
Ta del av årsredovisningen för 2022