Vad innebär det för mig?
Från och med februari 2024 kommer Hyresbostäders hyresavier bli helt digitala och inte längre skickas i pappersform med posten. Du kommer istället att få en digital avi till den e-post du har registrerat hos Hyresbostäder. Det är därför viktigt att du har en aktuell e-postadress registrerad hos oss.
Logga in på minasidor.hyresbostader.se och gå till Konto > Mina uppgifter för att kontrollera och/eller uppdatera din e-postadress. Där kan du även se dina avier och betalningar.
En digital avi ser ut som din vanliga pappersfaktura, men skickas till din angivna e-postadress som en bifogad PDF-fil.
Vi utvecklar ständigt vårt sätt att kommunicera med våra hyresgäster för att kunna hålla god service och hög kvalitet. Som ett led i det effektiviserar vi nu utskicken av hyresavierna och övergår helt till digitala utskick från och med februari 2024.
I och med bytet kommer avin landa hos dig några dagar tidigare eftersom den inte behöver sorteras och delas ut med posten.
Betala din avi med e-faktura eller autogiro
Vill du slippa krångla med avier varje månad kan du alltid gå över till e-faktura eller autogiro. Enklast gör du genom att anmäla dig för detta via din internetbank.
Här kan du läsa mer om vad det innebär med e-faktura och autogiro: E-faktura & autogiro (hyresbostader.se)
Ta hjälp av din bank om du är osäker på hur du gör.
Hyresbostäder kan inte ansöka om e-faktura eller autogiro åt dig.