TV via ditt antennuttag
I din grundhyra ingår Tele2 basutbud om cirka 15 kanaler, och som vår hyresgäst är du alltid garanterad de fem mest populära kanalerna. Vi är stolta över att kunna erbjuda ett så konkurrenskraftigt utbud i grundhyran. Vårt basutbud är sedan september 2020 digitalt och om du får tekniska problem med TV-kanalerna via ditt antennuttag så kontaktar du Tele2 - 90 222.
TV via ditt bredbandsuttag
Fler och fler tittar på TV när det passar dem bäst genom att strömma tjänster som Netflix, Viaplay och SVT Play. Så kallad linjär TV (efter en tablå) är fortfarande störst, men konsumtionen av TV förändras, och det snabbt! Open Universe, som är kommunikationsoperatör i vårt öppna nät, erbjuder ett stort "smörgåsbord" av leverantörer inom bredbands-TV. Är du fullt nöjd med Tele2:s utbud behöver du självklart inte teckna avtal med ytterligare en leverantör, men för dig som vill ha en lösning med både film, sport och annat finns här ett nästan obegränsat utbud.
Om du flyttar in i vår nyproduktion
I våra nyligen byggda hus finns det inga antennuttag. I dessa lägenheter är det enbart TV via bredbandsuttaget som gäller. För dig som inte är intresserad av alla de valmöjligheter som erbjuds via Open Universe finns ett kostnadsfritt digitalt utbud (SVT1, SVT2, SVT24 och Barn- och Kunskapskanalen samt TV4) som kan beställas via Open Universe beställningsportal.
Internet eller allt-i-ett
Gratistjänst om 0,5 Mbit/s Flera av leverantörerna i det öppna nätet erbjuder kombinationstjänster där internet, TV och telefoni paketeras i en gemensam lösning med en attraktiv prisbild. Vill du bara teckna avtal om internet så finns idag över 100 olika erbjudanden att välja bland – allt från lägre hastigheter upp till 1 Gbit/s! Du är helt fri att välja den leverantör som passar dig och dina behov bäst.
Du som nöjer dig med en lägre hastighet kan beställa en gratistjänst på 0,5 Mbit/s. Ett antal av tjänsteleverantörerna erbjuder denna tjänst, och du tecknar ett avtal på vanligt sätt. På Open Universe beställningsportal finns mängder med erbjudanden om bredbandstelefoni, ofta kombinerade med någon form av internettjänst.
Hur beställer jag nya tjänster?
Det enklaste sättet att ta del av alla erbjudanden och möjligheter är att surfa in på Open Universe beställningsportal: norrkoping.openuniverse.se/ostergotland
I portalen kan du enkelt jämföra mellan olika typer av tjänster och leverantörer och göra en beställning direkt. Ofta kan du vara igång inom ett par minuter!
Jag har inget internet. Hur beställer jag tjänster då? Om du inte tidigare har någon tjänst via bredbandsuttaget, eller är helt nyinflyttad, så når du beställningsportalen genom att stoppa in en nätverkssladd mellan ditt bredbandsuttag och din dator. OBS! Du kan inte ha någon router eller trådlös accesspunkt inkopplad! När du öppnar din webbläsare kommer du automatiskt till Open Universe och de erbjudanden som finns. Du kan självklart även ringa till den tjänsteleverantör du vill göra din beställning hos. Vilka leverantörer som ingår i det öppna nätet ser du på Open Universe beställningsportal.
Om du har en tjänst och får tekniska problem, eller vill ställa frågor. Vänd dig alltid till den du har beställt tjänsten av, inte till oss på Hyresbostäder. Kontaktuppgifter till tjänsteleverantören hittar du enklast på fakturorna, där du också ser ditt kundnummer.
Om du vill göra en felanmälan eller har andra problem. För att du ska få hjälp så fort som möjligt, oavsett vilken typ av problem du har eller var det finns, så ska det felanmälas via din tjänsteleverantör. Leverantören är skyldig att ta emot din felanmälan och åtgärda eller vidareförmedla din felanmälan så att problemet blir löst. Acceptera inte att du som kund hänvisas vidare. Det innebär enbart att problemet tar längre tid att lösa.
Om din CPE (mediaomvandlare på väggen) går sönder. Samma sak gäller om din CPE som sitter uppsatt på väggen i din lägenhet skulle gå sönder. Du vänder dig till din tjänsteleverantör som då gör en felanmälan!
Om du vill skaffa bredbandstjänster men inte vet vad du ska välja. Är du till exempel nyinflyttad och ännu inte har skaffat dig någon tjänst och är fundersam över vad du ska välja i det stora utbudet så kan du ringa Open Universe på 0770-82 55 55.
Bra att veta
- TV via antennuttaget. Ca 15 kanaler ingår i hyran. Fler kan beställas av Tele2.
- I vår nyproduktion har lägenheterna inga antennuttag. Här är det bredbands-TV som gäller.
- Internet, bredbands-TV och bredbandstelefoni beställs via Open Universe öppna nät, där du kan välja mellan många olika tjänster och leverantörer.
- Hjälp vid val och beställning av bredbandstjänster, kontakta Open Universe.
- Vid problem med tjänster och utrustning (oavsett vilken) kontakta alltid din tjänsteleverantör, som är skyldig att hjälpa dig utan att hänvisa dig vidare. Vill du ha hjälp med hur du kopplar in din box eller din router. Se vår hemsida under Kopplingshjälp.
|