
Christofer Wass arbetar på avdelningen Affärsstöd- IT och har full koll på våra system. Han är en klippa som hjälper oss med support när det digitala inte fungerar. Vi valde ut Christofer till vår kampanj ”Trivsel smittar av sig” och vi har träffat honom för att få ställa några frågor.
Vad är det som gör att du trivs med ditt arbete på Hyresbostäder?
Det är en bra arbetsplats med många trevliga kollegor. Vi har hög arbetsmoral och sätter alltid kunderna i fokus. Hyresbostäder som arbetsgivare stöttar oss på alla vis, jag trivs väldigt bra här och många vill söka sig till oss. Eftersom vi är ett kommunalt bolag så blir vi tilldelade vissa projekt som kanske inte privata bostadsbolag vill satsa på då de inte ser något ekonomiskt värde i det. Vi ser ju ett värde för t. ex våra områden eller någon stadsdel, det blir liksom som en extra krydda utöver det vanliga.
Hur kan en arbetsdag se ut för dig?
På morgonen när jag kommer så vet jag inte alltid hur jag ska fylla hela dagen. Lite har man ju såklart planerat, men mina arbetsuppgifter är väldigt varierande och det kan uppstå saker under dagen som måste lösas på en gång.
|
|

|
Jag jobbar mycket med systemsupport för våra användare, både internt och externt. Det kan t. ex vara problem med att boka tvättstugan eller fel på taggsystemen i någon entré och då är det jag som fixar det. I dagens hus är det mycket som är uppkopplatså jag hjälper till en hel del med våra styrsystem i fastigheterna så att de fungerar, styr fläktar, elektroniska låssystem, digitala trapphustavlor osv.
På IT-avdelningen där jag håller till så jobbar vi mycket med mervärde. Vad hyresgästerna kan göra själva på hemsidan, olika funktioner som underlättar i vardagen helt enkelt. Jag har ett ganska så brett ansvar i min yrkesroll.