Hur påverkas mitt TV-tittande?

Under förra året blev det klart att avtalet med Com Hem förlängs och de blir alltså kvar som leverantör i kabel-TV nätet.

Alla kanaler är nu en del av din hyra

Vi är väldigt glada över att Com Hem blir kvar som kabel-TV leverantör. Det innebär att du som har en digitalbox från Com Hem kan fortsätta TV-tittandet precis som idag (har du en TiVo box gäller andra förutsättningar - se nedan).  

Com hems basutbud består av 17 kanaler och ingår i din grundhyra. Du som hyresgäst hos Hyresbostäder är alltid garanterad att kunna se de fem största och mest attraktiva kanalerna på marknaden (enligt MMS-mätning). 

Har du ditt spärrfilter kvar vid ditt antennuttag?

Vi har varit ute i våra bostadsområden och monterat bort alla spärrfilter som satt i de lägenheter där hyresgästen valt att inte teckna avtal om basutbud. Om du har kvar ditt spärrfilter så kan du inte ta del av alla kanaler i basutbudet. Ring oss på 011-211600  så kommer vi omgående ut till dig och monterar bort ditt filter. 

Har du en TiVo box från Com hem

I samband med vår uppgradering av vårt bredbandsnät så har vi stängt ned bredbandstjänsterna via kabel-TV (antenn) uttaget. Det innebär att du som tidigare haft bredbandstjänster via Com hem via ditt antennuttag måste flytta ditt abonnemang till bredbandsuttaget. 

Alla våra hyresgäster som har avtal med Com hem har fått information hemskickat. Saknar du info om förändringen så bör du omgående kontakta Com hem. 

Com hem når du via 90222